8.11.2010

Kembara Spring 2010



Assalamualaikum wbt
Sebagai kesinambungan daripada program Ihya’ Ramadhan; iaitu dalam usaha menghidupkan Ramadhan kali ini, ISMA NZ Wellington akan menganjurkan Kembara Spring 2010 pada 21-22 Ogos. Antara tujuan Kembara Spring ini diadakan adalah untuk:
· Menyingkap sirah Perang Badar, menghayati perjuangan dan mengambil iktibar dari peristiwa Perang Badar yang berlaku pada bulan Ramadhan tahun kedua hijrah
· Memupuk disiplin yang tinggi dalam kehidupan harian
· Membina ketahanan diri dan tubuh badan yang sihat

Antara aktiviti-aktiviti menarik yang telah disusun ialah tramping, teambuilding dan tazkirah sambil bersama-sama menjalani ibadah puasa (sahur, tadarus, iftar, terawih, qiamullail). Berikut merupakan maklumat program:

Tema: “Bersama berganding bahu mengejar impian yang satu”
Tarikh: 21-22 Ogos 2010M (10-11 Ramadhan 1431H) (bermalam di camp)
Tempat: Camp Wainui, Wainuiomata Wellington
Masa: 9.00am
Yuran: anggaran sekitar $25-30

Marilah kita bersama-sama meraikan bulan yang berkat ini dengan berusaha mencari peluang yang ada untuk menambah amal kita. Mari bersama berganding bahu mengejar impian yang satu... mengejar redhaNya.

“Telah datang kepadamu Ramadan, bulan keberkatan, Allah mengunjungimu pada bulan ini dengan menurunkan rahmat, menghapus dosa dan memakbulkan doa. Allah melihat kamu
berlumba-lumba pada bulan ini dan membanggakanmu kepada malaikat-Nya, maka tunjukkanlah kepada Allah hal yang baik daripada dirimu. Kerana orang yang sengsara ialah yang tidak mendapatkan rahmat Allah pada bulan ini” (Hadis riwayat Ath-Thabrani)

p/s: Tempat adalah terhad (maksimum 18 lelaki, 36 perempuan). Tunggu apa lagi? Mendaftarlah sekarang! Untuk mendaftar, sila reply email ini beserta nama penuh anda. Tarikh tutup ialah pada hari Ahad, 15 Ogos.

Jazakumullahu khairan kathira

ISMA NZ Wellington
http://seedofislam.blogspot.com/
http://ismanewzealand.com/

0 comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com