5.12.2010

Tabung Perubatan Mangsa Perang Gaza


Assalamualaikum wbt.

Usaha membebaskan Palestin dari cengkaman rejim Zionis dan sekutunya memerlukan sokongan besar dari segala kekuatan umat. Oleh yang demikian, usaha gigih walaupun kerdil terutama melalui bantuan kewangan dan spiritual terhadap keperitan rakyat Palestin adalah sangat signifikan dan realistik untuk dilaksanakan.

Bagi melaksanakan keprihatinan ini, ISMA New Zealand dengan kerjasama Aman Palestin Berhad mengadakan kutipan derma bagi TABUNG PERUBATAN MANGSA PERANG GAZA.

Tujuan utama tabung ini dilaksanakan adalah untuk mengumpul dana dan sumbangan bagi membiayai kos pengurusan serta rawatan pesakit-pesakit GAZA yang kini sedang menjalani rawatan projek pembekalan anggota palsu di Malaysia.




Pesakit-pesakit untuk projek Pembekalan Anggota Palsu ini telah dipilih oleh Pertubuhan As-Salamah iaitu sebuah pertubuhan (NGO) di Gaza yang bekerjasama dengan Aman Palestin. Pihak Aman Palestin telah bertanggungjawab untuk menguruskan pesakit-pesakit ini sepanjang tempoh mereka menjalani rawatan di Malaysia. Anggaran tempoh rawatan pesakit adalah selama 3 hingga 6 bulan. Projek ini turut melibatkan pembedahan, pemasangan anggota palsu serta rawatan fisioterapi/rawatan susulan bersama doktor sehingga pesakit dapat menyesuaikan diri dengan anggota palsu tersebut. Untuk menjayakan projek ini, Aman Palestin ingin mengumpul dana sumbangan untuk membiayai kos rawatan dan penggantian anggota palsu di Malaysia bagi 3 orang pesakit Palestin yang bernilai RM450,000.000.

Sumbangan wang boleh disalurkan ke akaun ISMA NZ:
Nama: ISMA NZ
Bank: BNZ
No akaun: 02-0727-0100651-083
Ref: 4palestine

Segala kerjasama, perhatian dan sokongan yang berterusan daripada semua pihak didahului dengan jazakumullahukhairan kathira. Semoga ALLAH memberkati sumbangan dan usaha kita.

"Wahai orang-orang yang beriman! Mahukah kamu aku tunjukkan suatu perdagangan yang dapat menyelamatkan kau dari azab yang pedih? (Iaitu) kamu beriman kepada ALLAH dan Rasulnya dan berjihad di jalan ALLAH dengan harta dan jiwamu. Itulah yang lebih baik bagi kamu jika kamu mengetahui. " (As-Saff 10-11)













0 comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com