7.11.2009

Update on Islamic OSCE Practice Day

Assalamualaikum..

Selamat Kembali Ke UNI!!! ..
Alhamdulillah, selamat sudah percutian kita selama tiga minggu dan bermulalah cabaran di semester baru sebagai maha-siswi harapan agama dan negara. Sama-sama betulkan niat kita belajar, untuk mendapatkan Keredhaan Allah. Sesuai dengan hadith

Dari abu sholeh dari Abu Hurairah berkata : rosulullah bersabda : “barang siapa yang menempuh jalan untuk mencari ilmu, maka Allah akan memudahkan jalan baginya menuju syurga”. (HR. Tirmidzi).

Jadi marilah kite bersama2 bersemangat baru dan berusaha. emp!

Anyway, pada tanggal 11hb Julai 2009 bersamaan hari Sabtu yang lalu S.O.I telah berjaya menganjurkan ujian penilaian kepada aktiviti cuti-cuti Wellington yang telah berlansung secara semingg bermula pada 5hb Julai yang lalu. Alhamdulillah, aktiviti ini telah mencapai matlamatnya untuk menganalisa sejauh mana keberkesanan Cuti-Cuti Wellington dalam membentuk 10 ciri individu yang cemerlang ;

Aqidah yang Sejahtera, Ibadah yang betul,Akhlak yang mantap,Individu yang kuat tubuh badan, Berilmu pengetahuan luas, Mampu berdikari,Bermujahadah melawan dirinya, Menjaga masa, Tersusun urusannya, dan bermanafaat kepada orang lain.

Ujian dijalankan berdasarkan bintang kerjasama , kreativiti dan ilmu pengetahuan yang di uji disetiap Stesen:
Stesen 1: Tak Kenal Tak Cinta: Sirah
Stesen 2: Islam DI Hati : Ujian FARDU AIN
Stesen 3: Ambil Peduli: Palestin
Stensen 4: Mata-mata Rantai: Hafazan JUZ AMMA

Alhamdulillah, semua peserta menunjukkan pencapaian yang baik dalam kesemua ujian penilaian. Ini mencerminkan kesungguhan masing-masing dalam mempelajari ilmu dan menyusun urusan kehidupan. Picture speaks more than words, untuk lebih overview on the day event: boleh lihat slide show di bawah. Untuk lebih menarik, sila mainkan mana-mana lagu di dalam Entertainment Box di sebelah.

Sekian, salam mujahadah! Semoga berterusan dalam menjaga waktu. Sesungguhnya amalan yang kecil dan berterusan itu lebih Allah sukai daripada amalan yg besar tetapi sekali sekala. =)

0 comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com